Thursday, March 26, 2009

Air Keroh..Melaka

Hari ni saya nak bawa anda ke R&R Air Keroh Melaka..Perkhidmatan yang tersedia bagi golongan OKU.Adakah pihak pengurusan menitikberatkan tanggungjawab sosial kepada mereka. Fokus saya nak tengok tempat penjalan kaki serta ramp yang tersedia. Rata2 semua tempat hentian rehat ada tersedia tempat penjalan kaki serta ramp kepada OKU. Hal ini memudahkan mereka untuk bergerak tanpa perlu bersesak dengan orang awam lain. Di bawah ni ada beberapa keping gambar yang sempat diambil untuk dikongsi bersama..

Ni pula ramp,tempat penjalan kaki yang siap dengan tempat pemegang memudahkan OKU untuk melaluinya dari tempat letak kereta ke tandas atau gerai makanan.Senang bukan.

Simbol dibawah nie tempat letak kereta yang dikhaskan untuk golongan OKU. Hal ini memudahkan untuk mereka bergerak dan tidak menganggu kenderaan awam lain untuk meletakkan kereta. Tempat ini dikhaskan hanya mereka yang berkerusi roda sahaja.

Secara keseluruhannya pihak pengurusan masih menitikberatkan aspek penyediaan kemudahan terhadap OKU. Tetapi masih ada yang kurang serta mutu perkhidmatan yang kurang memberangsangkan.Sebagai contoh ramp yang tersedia sudah uzur dan perlu diperbaiki agar kerusi roda dapat digunakan dengan mudah. Selain itu juga ruang makan yang terhad dan agak sempit.

No comments:

Post a Comment